Τρίτη 15 Μαρτίου 2011

«Ανώριμη» η Ιόνια Οδός, κατά τον Γιάννη Μαγκριώτη


Πολυσυζητημένο είναι το τελευταίο διάστημα στην Αιτωλοακαρνανία το θέμα της Ιόνιας Οδού ενώ μόλις προ ημερών έλαβε χώρα και συζήτηση στο περιφερειακό συμβούλιο. Ωστόσο ενδιαφέρον παρουσιάζει η θέση που παίρνει το υπουργείο Υποδομών μέσω απάντησης του προς τον βουλευτή Ιωαννίνων και τομεάρχη δημοσίων έργων της Ν.Δ. Σταύρο Καλογιάννη για τις αιτίες μετάθεσης των χρονοδιαγραμμάτων αλλά και τη χάραξη στην Κλοκοβα.
Σύμφωνα λοιπόν με τον Υφυπουργό Γιάννη Μαγκριώτη που υπογράφει την εν λόγω απάντηση, τα έργα παραχώρησης της Ιόνιας Οδού δημοπρατήθηκαν ανώριμα χωρίς απαλλοτρίωση, με βάση προκαταρκτικές μελέτες και όχι οριστικές, ενώ επιπλέον έγιναν πολλές λανθασμένες επιλογές στο σχεδιασμό τους, στις οποίες σήμερα οφείλονται οι καθυστερήσεις. Κατά τα Υπουργείο ,με άλλα λόγια, δεν αναγνωρίζεται ,σύμφωνα με την απάντηση που δόθηκε,κανένα χρηματοδοτικό ζήτημα του έργου αλλά μόνο διαδικαστικά.
Αναλυτικότερα, όπως αναφέρεται σε ότι αφορά τις απαλλοτριώσεις μέχρι σήμερα έχει παραδοθεί στην εταιρεία παραχώρησης το 51% των χώρων του έργου και η πρόοδος στην αντίστοιχη παράδοση των ιδιωτικών χώρων κατά το τελευταίο 15μηνο έχει αυξηθεί σημαντικά. σε σχέση με το αρχικό χρονικό διάστημα των 21 μηνών (1-1-2008 έως 30-9-2009)που ήταν στο 30%. Η δε πρόοδος των έργων για το τμήμα της Ιόνιας Οδού Αντίρριο – Ιωάννινα μέχρι 31/12/2010 έχει υλοποιηθεί σε ποσοστό 29,22% έναντι 12,62% που ήταν στις 30/9/2009.
Ωστόσο, το μεγάλο «αγκάθι» όπως προκύπτει  είναι το τούνελ της Παλιοβούνας, το οποίο λειτουργεί ως ισχυρό τελικά «άλλοθι» στην καθυστέρηση των εργασιών. Όπως σημειώνεται παραμένει σε εκκρεμότητα η οριστικοποίηση της χάραξης του αυτοκινητόδρομου σε ότι αφορά την συγκεκριμένη περιοχή, «λόγω κατάθεσης από το σωματείο με την επωνυμία Ναυτικός Όμιλος Μεσολογγίου και ομάδας πολιτών, ενώπιων του Συμβουλίου της Επικρατείας της από 13-4-2009 αίτησης Ακυρώσεως της 142128/25-7-2005 Κοινής Υπουργικής Απόφασης με την οποία εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου. Επιπλέον, έχει κατατεθεί από τους προαναφερόμενους και ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας (Επιτροπή Αναστολών) η από 27-4-2009 Αίτηση Αναστολής της ίδιας Κ.Υ.Α».
Το γεγονός της διετούς καθυστέρησης συζήτησης της προσφυγής στο ΣτΕ για ένα έργο ζωτικής σημασίας προκαλεί σίγουρα ερωτηματικά. Το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο της χώρας, συνήθως συνεδριάζει μετά την έλευση 6 μηνών για κάθε ζήτημα. Ωστόσο όμως, εδώ θα πρέπει να ληφθεί υπόψη πως για να συμπληρωθεί ο φάκελος του αιτήματος είναι λογικό πως θα πρέπει να γίνουν «παράπλευρες» μελέτες, μιας και η διάνοιξη τούνελ στο συγκεκριμένο σημείο δεν είναι ούτε απλή, ούτε εύκολη υπόθεση, τόσο από πρακτικής πλευράς, όσο και οικονομικής. Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό βρίσκεται σε εξέλιξη, χωρίς όμως να υπάρχει σαφές και ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των διαδικασιών.

(πηγή Πολιτεία Αιτωλών και Ακαρνάνων)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...